درد عمیق بازیکنان والیبال و فوتبال !

ماهیچه‌های همسترینگ  شامل سه ماهیچه در ناحیه پشت استخوان ران هستند. وترهای این ماهیچه‌ها به استخوان‌های ساق پا(درشت نی یا نازک‌نی یا هر دو استخوان) اتصال دارند. عمل اصلی این گروه از ماهیچه‌ها، خم کردن زانو است. کشیدگی همسترینگ همانند کشیدگی ماهیچه چهارسر رانی، باعث اختلال در عملکرد مفصل زانو می‌گردد که میزان آن به شدت آسیب بستگی دارد. این ماهیچه‌ها، ازطریق عصب سیاتیک عصب دهی می‌شوند.

تقویت همسترینگ :

روی یک صندلی یا چهار پایه چرخ دار بنشینید.
هر دو پایتان را خم کنید. پای مصدومتان را در مقابلتان صاف کنید، بطوریکه پاشنه آن روی زمین باشد.
به آرامی زانوی پای آسیب دیده را خم کنید، بطوریکه صندلی شروع به حرکت به جلو کند.
سپس این حرکت را تکرار کنید.
سعی کنید صندلی را از یک سمت اتاق به طرف دیگر حرکت دهید.

منبع : کتاب آناتومی بدن انسان

Image result for ‫همسترینگ گرت بیل‬‎

 

 

Image result for ‫همسترینگ امیر غفور‬‎

علی زالی نوشته شده توسط:

4 Comments

  1. محمدپارسا اشرفی
    ۱۳۹۶-۰۸-۲۸

    سلام به دوست عزیز ، علی زالی
    با آرزوی سلامتی ، برای شما در موضوعی که برای فعالیت انتخاب کردید ، آرزوی موفقیت میکنم.
    و این مطلب هم بسیار دارای اطلاعات خوب و موثری بود ……..
    با تشکر !

  2. علی زالی
    ۱۳۹۶-۰۸-۲۹

    سلام سلام صدتا سلام
    امید وارم مطالب براتون مفید باشه !!!
    😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃😃

پاسخ دهید